Czy warto wspomagać dziecko w rozwoju mowy?
MITY i FAKTY
Pierwszymi nauczycielami mowy są rodzice. Jeśli posługują się właściwymi wzorami mowy
i otaczają swoje dzieci mądrą miłością, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że dbają o prawidłowy rozwój mowy, a ich pociechy szybko opanują tę trudną sztukę. Wielu rodziców jednak nie wie jak wspomagać swoje pociechy w rozwoju mowy – czy wspomagać dzieci, czy biernie obserwować jak sobie radzą, a może poczekać,
bo „dorosną” do „ładnego” mówienia. Wokół tego aspektu rozwoju dziecka narosło wiele mitów, które do tej pory funkcjonują jako prawda. Nasze spotkanie pomoże rozstrzygnąć te dylematy i pokaże kiedy i jak pomagać dzieciom, na co zwrócić uwagę, kiedy warto skonsultować dziecko z logopedą lub innym specjalistą.
Zajęcie poprowadzi mgr Alina Niecikowska, logopeda/neurologopeda z wieloletnim stażem. Absolwentka 5-letnich dziennych studiów logopedycznych Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. A.Hercena w Sankt-Petersburgu w Rosji (1993r.). Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu neurologopedii na Uniwersytecie Gdańskim, kurs doskonalący – Dysleksja rozwojowa przy Polskim Towarzystwie Dysleksji u prof. Marty Bogdanowicz. Alina Niecikowska ma duże doświadczenie w pracy:
- z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym
- z dziećmi z ORM (opóźniony rozwój mowy)
- z dziećmi z dysleksją
- z dorosłymi z utratą mowy (afazja nabyta – po wypadkach, po udarach).
- Pracowała również z dziećmi z MPD (mózgowe porażenie dziecięce), z jąkającymi się
Prywatnie jest mamą trzech synów.
Miejsce: Batorego 14 lok.74
Data: do ustalenia
Koszt: WSTĘP WOLNY, konieczność zapisów pmaciaszek@interia.pl