W co gramy z naszymi dziećmi?
Wyobraź sobie, że ważni dla ciebie ludzie, którzy przechodzą, siedzą lub stoją obok ciebie, nie zauważają cię, całkowicie ignorują. Próbujesz jakoś zwrócić na siebie uwagę. Nasilasz wszystkie wysyłane w ich stronę przez ciebie bodźce – i … nic. Żadnej reakcji. Jak sądzisz? Jak mógłbyś czuć się w takiej sytuacji? Co zrobiłbyś? Może zacząłbyś ich potrząsać za ramiona? A może mocno uderzyłbyś, aby się tylko „obudzili”? A może znalazłbyś inny sposób, bardziej finezyjny, rozpocząłbyś znaną ci grę psychologiczną, podjąłbyś zachowanie mające na celu udowodnienie, że „moje jest na wierzchu”?
Jeszcze inny przykład: czy zdarzało ci się, że już na początku rozmowy ze swoim dzieckiem, wiedziałeś jak się ta rozmowa skończy, a mimo to, nie przerwałeś rozmowy i nie zmieniłeś jej scenariusza?
Otóż to! Gry są częścią naszego życia, gramy z koleżanką, kolegą z pracy, szefem, sąsiadką, małżonkiem, gramy nawet z własnymi dziećmi, chociaż czasami tego bardzo nie chcemy.
Komunikacja między rodzicami a dziećmi, w tym – nastolatkami jest procesem, który można przedstawić dosyć prostym, obrazowym językiem, posługując się teorią analizy transakcyjnej. Teoria ta znalazła swoje odniesienie w edukacji, w wychowaniu, zarządzaniu, polityce, biznesie itp., wszędzie tam, gdzie procesy porozumiewania się między ludźmi są bardzo ważne. Jej zaletą jest prosty, obrazowy język graficzny, rodzicowi zaś niezbędne jest zrozumienie, przynajmniej w stopniu podstawowym tego, co dzieje się między nim a jego dzieckiem, chociażby po to, aby zbudować takie relacje, które pozwolą na bliskość i zrozumienie.
Proponujemy Państwu szkolenie:
Dlaczego gramy i w co gramy z naszymi dziećmi …czyli o emocjonalnych pułapkach.
Szkolenie adresowane jest do rodziców, ma charakter bardzo praktyczny. Uczestnicy zajęć poznają mechanizmy występujące w relacjach ze swoimi dziećmi w oparciu o teorię Analizy Transakcyjnej. Będą mieć okazję poznania własnych zasobów i ograniczeń, rozwiną umiejętności reakcji w sytuacjach związanych z dużymi napięciami emocjonalnymi. Szkolenie jest szansą na lepsze rozumienie swoich reakcji i reakcji dziecka będącego z nami w kontakcie. To okazja do zbudowania w przyszłości kontaktów satysfakcjonujących obie strony.
Główne treści:
Moje zasoby i zasoby mojego dziecka – autodiagnoza.
Rodzaje wzmocnień w relacji z dzieckiem.
Komunikacja wzbudzająca emocje – mechanizm powstawania.
Rozpoznawanie gier psychologicznych.
Wyłączanie gry – szukanie zasobów.
Osoba prowadząca: Katarzyna Koszewska – trenerka w obszarze psychoedukacji, autorka wielu poradników dla nauczycieli , więcej: patrz współpracownicy Fundacji
Data: Termin kolejnej edycji w 2019 nie jest jeszcze ustalony – informacja o zajęciach ukaże się w aktualnościach
Miejsce szkolenia: Stołeczny Klub Aktywnych Tatów, Batorego 14 lok. 74
Odpłatność: wstęp wolny (zajęcia są współfinansowane przez Miasto st. Warszawa w ramach projektu SKAT)
Konieczność zapisów: pmaciaszek@interia.pl